«Καμπάνα» 400.000 ευρώ στον ΟΤΕ για διαφημιστικά μηνύματα

Δύο πρόστιμα συνολικού ύψους 400.000 ευρώ επέβαλε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στον ΟΤΕ για παράβαση της νομοθεσίας περί προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών (διαφημιστικά μηνύματα και τηλεφωνήματα).

Ειδικότερα, με απόφαση της Αρχής επιβλήθηκε πρόστιμό 200.000 ευρώ στον ΟΤΕ μετά από καταγγελίες συνδρομητών του οι οποίοι, αν και είχαν εγγραφεί στο μητρώο αντιρρήσεων («opt-out») του παρόχου τους, είχαν λάβει τηλεφωνικές κλήσεις από τρίτες εταιρείες για σκοπούς προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών.

Στην δεύτερη περίπτωση, υπήρξαν και πάλι στην Αρχή καταγγελίες από παραλήπτες μηνυμάτων διαφημιστικού περιεχομένου του ΟΤΕ σχετικά με τη μη δυνατότητα διαγραφής τους από τη λίστα αποδεκτών μηνυμάτων διαφημιστικού περιεχομένου.

Κατά την εξέταση των καταγγελιών προέκυψε ότι από το 2013 και μετά, λόγω τεχνικού σφάλματος, δεν λειτουργούσε η διαγραφή από τις λίστες αποδεκτών των μηνυμάτων διαφημιστικού περιεχομένου για όσους παραλήπτες το ζητούσαν μέσω του συνδέσμου “unsubscribe”.

Σύμφωνα με την Αρχή, ο ΟΤΕ δεν διέθετε την προβλεπόμενη διαδικασία. Μετά από παρέμβαση της Αρχής διορθώθηκε το σφάλμα στην συνέχεια και έτσι προέβη στη διαγραφή 8.000 περίπου προσώπων από τις λίστες αποδεκτών των μηνυμάτων, οι οποίοι είχαν ανεπιτυχώς προσπαθήσει να διαγραφούν από το 2013 και μετά.

Και στην δεύτερη αυτή περίπτωση η Αρχή επέβαλε στον ΟΤΕ δεύτερο πρόστιμο ύψους 200.000 ευρώ.

H επίσημη θέση του Ομίλου ΟΤΕ:

«Σχετικά με τις αποφάσεις της ΑΠΔΠΧ διευκρινίζεται ότι και στις δύο περιπτώσεις επρόκειτο για συστημικό πρόβλημα, που αφορούσε πολύ περιορισμένες κατηγορίες συνδρομητών κι έχει επιλυθεί. Στη μια περίπτωση επηρεάστηκαν συνδρομητές που έκαναν ακύρωση αιτήματος φορητότητας και το σύστημα δεν τους επανέντασσε αυτόματα στο Μητρώο του αρ. 11 και στη δεύτερη, συνδρομητές που δεν μπόρεσαν να εξαιρεθούν ηλεκτρονικά από την παραλαβή newsletter. Όπως σημειώνεται και στις σχετικές αποφάσεις: “η Αρχή δέχεται ότι το συμβάν δεν οφείλεται σε δόλο του υπευθύνου επεξεργασίας και ότι μόλις ο υπεύθυνος επεξεργασίας το πληροφορήθηκε από την Αρχή ενήργησε για την επανόρθωση της παράβασης, συνεργαζόμενος μαζί της”. Για τον Όμιλο ΟΤΕ, ο σεβασμός στην ιδιωτικότητα αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα».

Πηγή: Πρώτο ΘΕΜΑ

Σχόλια Άρθρου