Η ‘πλημμύρα’ των Ferrari σε στεγνό οδόστρωμα είχε προβλεφθεί | .gr

Ο βρεγμένος τη βροχή δεν (θα) τη φοβόταν. Θα την επιζητούσε σε κάθε περίπτωση. Περί της Ferrari ο πρόλογος, η οποία -υπό καθεστώς διάλυσης του μονοθεσίου της (και όχι μόνο)- διέσχισε το δάσος των Αρδεννών σαν να πήγαινε βόλτα στην εξοχή. Με τον λύκο όμως εκεί έξω, δεν είχε την τύχη να επιβιώσει. Ιδίως αφότου το 40% βροχής που έδιναν οι μετεωρολόγοι δεν επαληθεύτηκε ούτε στο 0.00001%.

“Θα είχα νικήσει τον αγώνα” αποκρίθηκε γελώντας ο Σεμπάστιαν Φέτελ στην ερώτηση τι θα είχε συμβεί ‘αν είχε βρέξει’. Ερώτηση που του έγινε μετά το τέλος του εφιαλτικού τριημέρου που βίωσε συνολικά η Scuderia στα βελγικά εδάφη, με συνέπεια τα δύο μονοθέσια να καταλήξουν στη 13η και στη 14η θέση αντίστοιχα. Ο Γερμανός πιλότος, που άλλοτε το διασκεδάζει κι άλλοτε όχι γνωρίζοντας ότι το τέλος του πλησιάζει, τερμάτισε πριν από τον περυσινό νικητή του grand prix Σαρλ Λεκλέρ, αλλά θα ήταν υποκριτικό να νιώσει καλά με τον τρόπο που εξελίχθηκε η διαδικασία από την αρχή ως το τέλος της.

“Ξεκάθαρα ήταν μια δύσκολη ημέρα. Υποφέραμε και δεν ήταν δυνατόν αυτό ν’ αλλάξει στη διάρκεια του αγώνα. Ήμασταν αργοί”, ομολόγησε ο Φέτελ ψάχνοντας μια χαραμάδα αισιοδοξίας πριν από τον ερχομό των αγώνων στην Ιταλία, όπου η κριτική των τιφόζι για την απόδοση θα είναι ακόμη αυστηρότερη. Αισιοδοξία σχεδόν αδύνατη όταν ο Κίμι Ράικονεν σ’ έχει προσπεράσει δύο φορές στον ίδιο αγώνα!

Αφού δεν επιβλήθηκε ποινή παρά μόνο προειδοποίηση για χαμηλή ταχύτητα στο γύρο σχηματισμού (το λες και τρολάρισμα), τα μαλακά ελαστικά που διάλεξαν οι άνθρωποι της Ferrari για τον Λεκλέρ απέδωσαν όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης και έφεραν τον Μονεγάσκο να κερδίζει τέσσερις θέσεις και να πλασάρεται στην πρώτη 8άδα, με την προοπτική να φτάνει ακόμη ψηλότερα. Υπολόγιζε ωστόσο χωρίς την έκτοτε τακτική της ιταλικής ομάδας που τον έβαλε για αλλαγή ελαστικών χωρίς τα ελαστικά να είναι στη θέση τους. “Είχαμε προβλήματα με τις λίγες επισκέψεις που έκανε στα pits, γεγονός που μ’ έκανε να χάσω πολύ χρόνο και θέσεις”, δήλωσε ο απογοητευμένος νεαρός προσπαθώντας να καταλάβει τον λόγο που στον Πύργο της Βαβέλ θα συνεννοούνταν πολύ πιο εύκολα απ’ όσο εντός της ιταλικής ομάδας. Τα (πραγματικά) γαλλικά του φεύγοντας από το σημείο ανεφοδιασμού δεν αποτυπώνονται στο… χαρτί.

Ακόμη κι έτσι πάλεψε να προλάβει όποιον μπορούσε “αλλά ήταν πολύ δύσκολο να προσπεράσουμε, ακόμη και με το DRS”, συμπλήρωσε. Όλ’ αυτά όταν ύστερα από την εγκατάλειψη του Λεκλέρ στη Βαρκελώνη ο επικεφαλής της μονάδας ισχύος, Ενρίκο Γκουαλτιέρι, είχε μιλήσει για πλήρη κατανόηση του προβλήματος. Αν το έλυσαν, έβαλαν το χεράκι τους και δημιούργησαν άλλο. Διότι ναι μεν ο κινητήρας δεν ‘έσκασε’, αλλά δεν δούλεψε κιόλας παρουσιάζοντας έλλειψη δυναμικής στ’ ανηφορικά κομμάτια. Τουλάχιστον μεταξύ των δύο Ferrari υπήρξε ανταγωνισμός. Που έφερε μια μικροεπαφή, άνευ συνεπειών για τον έναν ή τον άλλον.

Ο Ματία Μπινότο τούς συνεχάρη διότι “ο Σαρλ και ο Σεμπάστιαν έκαναν το καλύτερο τους”, αλλά απαντήσεις δεν είχε για το γεγονός πως “μας έλειψαν ταυτόχρονα” η αεροδυναμική απόδοση και η ισχύς, τη στιγμή που “ξέραμε από την αρχή πως θα είναι μια πολύ δύσκολη στιγμή”.

Την ώρα της μεγάλης κρίσης στο ιταλικό στρατόπεδο, ο Λιούις Χάμιλτον, παρά το safety car ή το λάθος χειρισμό λίγο πριν από το φινάλε που τον οδήγησε προσωρινά εκτός πίστας γιατί “δεν ήταν ένας από τους πιο εύκολους αγώνες”, ανέβαινε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου – για τέταρτη φορά στο ίδιο μέρος, η Mercedes έπαιρνε επίσης τους πόντους της δεύτερης θέσης, αφού ο Μπότας δεν απειλήθηκε από τον τρίτο Φερστάπεν της Red Bull, ενώ ο Ντάνιελ Ρικάρντο έφερνε τη Renault στην τέταρτη θέση, καπαρώνοντας επίσης το βαθμό του ταχύτερου γύρου όταν αντίκριζε την καρό σημαία του τερματισμού.

Ήταν η υψηλότερη συγκομιδή βαθμών για τη γαλλική ομάδα, δεδομένου ότι ακολούθησε ο Οκόν.

Ο δεύτερος οδηγός των ‘κιτρινόμαυρων’ μονοθεσίων πέρασε τον Άλμπον στα τελειώματα. Το ίδιο κυνήγησε να κάνει ο Λάντο Νόρις της McLaren, χωρίς επιτυχία και βολεύτηκε ως έκτος, πριν από τον Γκασλί που ψηφίστηκε driver of the day και τις δύο Racing Point που δεν είχαν την απόδοση προηγούμενων αγώνων. Στα 17 μονοθέσια που τερμάτισαν δεν ήταν ούτε του Κάρλος Σάινθ, που εγκατέλειψε νωρίς, ούτε των Τζιοβινάτσι – Ράσελ που συμμετείχαν στο συμβάν του αγώνα, στον 10ο γύρο. Ο πρώτος παραδέχθηκε πως υπερέβαλε και κατέληξε με διαλυμένη Alfa Romero στην αμμοπαγίδα, την ώρα που ο επερχόμενος οδηγός της Williams δεχόταν τα συντρίμμια και προκειμένου να τ’ αποφύγει (όχι με επιτυχία) κατέληγε πάνω στα προστατευτικά. Δεν υμνούσε φυσικά την τύχη του.

Πηγή: CONTRA

Σχόλια Άρθρου